„Kolory jesieni”
-> Brąz jest symbolem spokoju, powagi, ciepła i neutralności. Rozróżniamy kilka a nawet kilkanaście odcieni brązu, a pomimo tego na każdy mówimy brąz. Mówi się też że brąz jest określeniem użyteczności i niezawodności, dlatego też jest wykorzystywany w logach firm np: firmy kurierskiej UPS. Najlepiej się sprawdza w pomieszczeniach, do których wpada dużo światła dziennego – gabinetów, pokoi wypoczynkowych, salonów. Czerwień jest kolorem bardzo wyrazistym, często wykorzystywanym w marketingu, by przykuć uwagę klienta. Symbolizuje działanie, przygodę, energię, ale również niebezpieczeństwo (znaki drogowe), miłość ( serce czerwona róża), wigor i siłę (kolor krwi) podobno też pobudza apetyt. Kolor czerwony można wykorzystać w takich pomieszczeniach jak sypialnia, indywidualne pokoje i nie warto z nią przesadzać – w połączeniu ze złotem sprawia wrażenie przepychu. Pomarańcz to barwa młodości, kreatywności, lekkości i aktywności. Symbolizuje zabawę i entuzjazm. Pomarańcz jest często wykorzystywany w logach firm które zajmują się rozrywką i zabawą. Wbrew pozorom pomarańcz jest barwą jaskrawą, widoczną w półmroku, dlatego nie warto z nią przesadzać, świetnie się sprawdzi jako dodatek w jasnych pomieszczeniach. Żółty to kolor mający wiele sprzecznych znaczeń. Z jednej strony symbolizuje radość, ciepło, słońce, pogodę i pozytywność – z drugiej tchórzliwość i ostrożność. Żółty symbolizuje również wiedzę, mądrość i rozdąsek. Dobrze się sprawdza w pomieszczeniach, gdzie występuje naturalne i sztuczne światło. Optycznie jasny odcień koloru żółtego powiększa wnętrze, dlatego jest wykorzystywany w przedszkolach, klasach, salonach,kuchniach.
„Kolory wiosny”
-> Zieleń to kolor natury, kojarzy się z życiem i harmonią. Stanowi również kolor nadzieji i wolności. Negatywne cechy przypisywane zieleni to niestabilność (zielony listek kierowcy). Zielony jest kolorem neutralnym sprawdzi się niemalże w każdym pomieszczeniu takim jak: klasy dziecięce, pokoje, salony itp. Wykorzystanie zielonego koloru w łazience wpływa pozytywnie na odprężenie i relax. Fiolet to ponoć kolor kojarzony z luksusem, elegancją, przepychem i szlachetnością. Rzadko kiedy występuje w naturze, dlatego proszę uważać, gdyż jest przez to uważany również jako symbol ekstrawagancji i próżności. Świetnie sprawdzi się w salonie i sypialni. Róż jest utożsamiany z kobiecością, delikatnością, subtelnością i wdziękiem. Symbolizuje wrażliwość i dziecięcą fantazje. Świetnie sprawdzi się w duzych pomieszczeniach takich jak salony. Wykorzystanie różu w coraz to mniejszych pomieszczeniach, świadczy o nieskazitelności i niewinności.
„Kolory zimy”
-> Szarość zazwyczaj jest uważana za kolor nudny, aczkolwiek zrobiła wielką furrorę w roku 2014 z białymi lub srebrnymi dodatkami. Szarość symbolizuje praktyczność, organizację i respekt. Świetnie łączy się z innymi kolorami, dlatego jest kolorem neutralnym jeśli chodzi o wykorzystanie go w pomieszczeniach z różnego rodzaju dodatkami. Niebieski to najpopularniejszy kolor w designie, a także najczęstszy ulubiony kolor ludzi. Kolor ten kojarzy się ze spokojem, stabilnoscią, sukcesem, pewnością siebie, lojalnością i bezpieczeństwem. Pomimo tych wszystkich cech jest to jeden z najzimniejszych kolorów. Wykorzystywany w dziecięcych pokoikach, salonach, zastosowanie niebieskiego w małym pomieszczeniu nie stworzy nam efektu „szpitalnego”. Biel to połączenie wszystkich kolorów. Jest to najjaśniesza barwa symbolizująca pokój i czystość, kojarzona z prostotą i dobrocią. Wykorzystywany głównie na sufitach, oraz w pomieszczeniach takich jak salony, kuchnie. Czerń symbolizuje elegancje, luksus (podobnie jak złoty) szykowność oraz nowoczesność. Wykorzystywany tam gdzie trzeba podkreslić powagę, autorytet i kompetencje. Wykorzystywany również w miejscach gdzie trzeba coś zamaskować.